آموزش آشپزی, انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه سوهان قم + نکات مهم برای خوشمزه تر شدن

طرز تهیه سوهان قم

هر یک از شهرهای کشور عزیزمان ایران با نام شیرینی‌های خود معروف هستند: مثلا اصفهان با گز، کرمانشاه با نان‌برنجی و استان قم با سوهان. سوهان یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های معروف شهر قم است که شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را برای عصرانه کنار چای میل کنید، پس اگر قصد تهیه سوهان به صورت خانگی را دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی سوهان

مواد لازم مقدار
آرد جوانه گندم 1 قاشق سوپ خوری
آرد سفید 1 قاشق سوپ خوری
کره 160 گرم
شکر 210 گرم
گلوکز مایع یک و نیم قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
زعفران یک دوم قاشق چای خوری
هل یک دوم قاشق چای خوری

به دنبال تهیه هل اکبر مرغوب هستید؟ روی لینک خرید هل بزنید.

مراحل تهیه سوهان قمی

انواع سوهان

مرحله اول

در ابتدا آرد جوانه گندم را به همراه آرد سفید داخل یک ظرف بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید. سپس روی میز یک تکه فویل پهن نمایید و روی فویل را با استفاده از روغن و قلم مو به خوبی چرب کنید.

مرحله دوم

آردی که درون ظرف روی شعله گذاشته‌اید را با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی از بین برود. زمانی که بوی خامی آرد از بین رفت، حرارت را کم کرده و گلاب و شکر را به مواد اضافه کنید و مداوم مواد را تفت دهید تا به نقطه جوش برسد. هنگامی که به جوشیدن رسید کره را به مواد اضافه کرده و سپس تفت دادن را ادامه دهید تا مواد مجددا به جوش برسد.

مرحله سوم طرز تهیه سوهان

در این  مرحله “عسل، گلوکز، هل و زعفران” را به مواد اضافه کنید و مواد را به طور مداوم به مدت ۳۰ دقیقه تفت داده و با هم مخلوط کنید. برای جلوگیری از روغن انداختن مواد لازم است که حتما مواد را به صورت مداوم تفت دهید.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه، کمی از مواد را تست کنید، اگر مواد سفت شده بود به گونه‌ای که به راحتی از قابلمه جدا شد ( استفاده از قابلمه نچسب برای راحت تر جدا شدن مواد و جلوگیری از سوختن آن ها می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.) زمان آن رسیده که قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و مواد را  روی فویلی که از قبل آماده کرده‌اید، پهن کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله از تهیه شیرینی سوهان، نوبت به تزئین می‌رسد، می‌توانید مغز پسته‌های خرد شده را روی آن بریزید و با گوشت‌کوب چرب شده با روغن، روی مواد بکوبید و صبر کنید سوهان سرد شود. سپس سوهان را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید.

چند نکته طلایی پیشنهاد انعکاس برای تهیه سوهان

سوهان قم

در این قسمت چند نکته ساده و در عین حال کاربردی را در تهیه این شیرینی، برای شما بیان می‌کنیم، تا با رعایت این نکات بتوانید یک سوهان عالی و خوشمزه داشته‌باشید.

نکته اول

آرد جوانه‌گندم و آرد سفید مرغوب تهیه کنید، زیرا مرغوبیت این مواد در نتیجه و کیفیت کار شما تاثیرگذار است.

نکته دوم

شما می‌توانید از کره محلی و یا روغن حیوانی در تهیه سوهان استفاده کنید.

نکته سوم تهیه سوهان

گلاب، هل و زعفران برای ایجاد عطر و طعم مناسب در سوهان استفاده می شوند از این رو انتخاب این مواد با کیفیت بالا، می‌تواند به شما در رسیدن به یک نتیجه مطلوب کمک بسیاری کند.

نکته چهارم

در تهیه شیرینی سوهان، هرچه حرارت شعله ملایم‌تر باشد، کیفیت سوهان شما بهتر خواهدشد.

تهیه سوهان قم

نکته پنجم

آرد سوهان را زیاد تفت ندهید، تفت دادن آرد باید به قدری باشد که بوی خامی گرفته‌شود.

نکته ششم

هیچ یک از مواد موردنیاز برای تهیه این شیرینی را کم و یا زیاد نکنید، زیرا درست استفاده کردن از مقدار مواد بر روی کیفیت کار تاثیر گذار است.

کلام آخر

سوهان از جمله شیرینی‌های پر طرفدار ما ایرانی‌ها است، که اکثر افراد در سفر به شهر قم آن را در سبد سوغاتی‌های خود قرار می‌دهند. شما می‌توانید این شیرینی لذیذ را به راحتی در منزل تهیه کنید. سوهان خانگی را می توانید در کنار چای و به عنوان عصرانه میل کنید. نوش جان!

انعکاس همیشه سعی دارد بهترین مواد را تهیه کند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در اختیار شما عزیزان قرار دهد؛ انواع مواد غذایی من جمله ادویه های ترکیبی و غیر ترکیبی، حبوبات و غلات و محصولات تک نفره، محصولاتی هستند که برای شما عزیزان در سایت قرار داده ایم. برای کسب اطلاع بیشتر روی لینک خرید ادویه بزنید.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.5]

One thought on “طرز تهیه سوهان قم + نکات مهم برای خوشمزه تر شدن

  1. محمد مقامی گفت:

    با سلام و خسته نباشی
    چرا در فذوششگاهتان عرضه نمی کنید؟
    نزدیک پایان سال است چرا اقدام برای غرضه آجیل نمی کنید؟
    باتشگر

    1. فروشگاه اینترنتی انعکاس گفت:

      سلام جناب مقامی عزیز؛
      در حال حاضر تمام سعی و تلاش ما تولید، تامین و عرضه ی محصولات تخصصی ادویه جات، چاشنی و طعم دهنده، سبزیجات خشک،حبوبات، آردیجات و غلات هست و تصمیم به ورود به بخش های دیگر مثل سوهان رو نداریم.
      آجیل هم بصورت محدود و اختصاصی سفارش قبول میکنیم؛ اگر امری داشتید با تلفن های انتهای صفحه تماس بگیرید جهت هماهنگی در خدمتتون هستیم.
      سلامت و موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *