راهنمای خرید, مقاله های انعکاس

تفاوت سبزی خشک و تازه | سبزی خشک بهتر است یا سبزی تازه ؟

تفاوت سبزی خشک و سبز در چیست؟

تفاوت سبزی خشک و تازه

سبزیجات و صیفی جات از دیرباز تا کنون به عنوان غذای سالم برای حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری ها شناخته شده اند. مطالعات و تحقیقات مختلف نیز پتانسیل آن ها برای کمک به محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن از جمله سرطان، دیابت و بیماری های قلبی، فراهم آوردن مقادیر باورنکردنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را اثبات کرده اند. استفاده از سبزیجات، به شما کمک می کند تا وعده های غذایی سالم تری داشته باشید و بدون افزودن مواد غیرسالم و چاق کننده، طعم بی نظیری به غذایتان ببخشید و بدن سالم و کاملا متناسبی داشته باشد. در این میان ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا استفاده از سبزی خشک برای طعم دار کردن و خوش عطر نمودن غذا تفاوتی با افزودن سبزی تازه دارد یا خیر؟

ما سعی داریم تا در این مطلب به بررسی خواص سبزی خشک و تازه بپردازیم و تفاوت های آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تفاوت سبزی خشک و تازه در چیست؟

سبزیجات تازه

میوه ها و سبزیجات تازه محصولات فرآوری نشده و کاملا خامی هستند که به تازگی برداشت شده اند و با توجه به جایی که در آن کشت شده اند، مدت زمانی را در حال انتقال بوده اند تا به دست شما برسند. اگر مسافتی که این میوه ها و سبزیجات طی کرده باشند تا به دست شما برسند، طولانی بوده باشد آن ها را قبل از رسیدن کامل، می چینند و به آنها زمان می دهند تا در حین انتقال از مبدا به مقصد مراحل رسیدن خود را طی کنند. البته این امکان وجود دارد که محصول نهایی هنوز دارای ارزش غذایی کمتری باشد، چرا که با چیدن زود هنگام میوه ها و سبزیجات، هرچقدر که زمان برای رسیدن آن ها در شرایط غیر طبیعی فراهم شده باشد، موادی همچون ویتامین ها و مواد معدنی دیگر قادر به تکامل نخواهند بود.

برسسی سبزیجات خشک و تفاوت آن با سبزیجات تازه

سبزی خشک

سبزیجات خشک، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به سبزیجات کنسرو یا منجمد شده در درون خود حفظ می کنند. با این حال همچنان، قرار گرفتن در معرض گرما و جریان هوا می تواند ویتامین های A و C موجود در آن ها را از بین ببرد.

با تمام این توصیفات، بهتر است هر دو نوع میوه و سبزی خشک و تازه را در رژیم غذای روزانه خود جای دهید و از خواص و ویژگی های آن ها بهره مند شوید. توجه داشته باشید که حداقل میزان استفاده از انواع میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه شما باید پنج وعده باشد تا مواد معدنی، فیبر، آب، ویتامین ها و دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما همانند آنتی اکسیدان ها و دیگر ترکیبات شیمیایی که با مصرف هیچ نوع مکمل غذایی دیگری برای بدن قابل استفاده نخواهند بود، نیز به درستی دریافت و جذب شود. هر وعده میوه و سبزی، شامل حدودا 1 فنجان میوه یا سبزی خام و یا ½ فنجان میوه و سبزی پخته شده است.

1. عطر و طعم اولین و مهم ترین تفاوت سبزی خشک و تازه

وقتی سبزیجات و گیاهان معطر خشک شوند، ممکن است برخی روغن های فرار که عامل اصلی عطر و طعم، آن ها هستند را از دست بدهند. اما برای اطمینان از ماندگاری مطلوب عطر و طعم، بهتر است گیاهان و سبزیجات خشک را در حین پخت، به غذا افزود. از سوی دیگر برای تزئین بشقاب غذا، بهتر است از سبزی تازه استفاده کنید. چرا که سبزیجات تازه، طعم، رنگ و بافت بهتری دارند که این موارد در سبزیجات خشک تا حدودی از بین رفته است.

برای اطلاع بیشتر از انواع ادویه و سبزی خشک روی لینک خرید اینترنتی ادویه بزنید.

2. نسبت های پخت و پز

به عنوان یک قاعده کلی، سبزیجات خشک نسبت به انواع سبزی تازه، از قدرت طعم دهندگی و عطر بالاتری برخوردار هستند، بنابراین در هنگام پخت، به مقدار کمتری از آن ها نیاز است. از این رو نسبت یک به سه برای استفاده از سبزیجات خشک تعریف شده است. این نسبت بدان معناست که عطر و طعم یک قاشق غذاخوری سبزی خشک، تقریبا با سه قاشق غذاخوری سبزی تازه برابر است.

3. شیوه نگهداری

سبزی تازه

گیاهان و سبزیجات خشک، در حالت ایده آل باید در جای خشک و خنک و ظروف شیشه ای و در بسته که امکان ورود و خروج هوا به آن ها وجود ندارد، نگهداری شوند. از سوی دیگر، گیاهان و سبزیجات تازه باید در یخچال نگهداری شوند. بسته بندی آن ها در ظروف دردار و انواع کیسه نیز به منظور جلوگیری از رطوبت گیری و کپک زدن سبزیجات نکته ای است که برای حفظ و نگهداری طولانی تر آن ها مفید است.

همچنین باید توجه داشته باشید که تا چه مدت می توانید گیاهان معطر و سبزیجات مختلف را نگهداری نمایید. برخی سبزیجات سریع تر خشک می شوند و طعم و قدرت خود را از دست می دهند. یک راه عالی برای ماندگاری بیشتر گیاهان و سبزیجات تازه این است که آنها را برای استفاده های بعدی خرد و منجمد کنید. با این کار تا حدی می توان تازگی آن ها را نیز حفظ کرد.

در پایان، این انتخاب شماست که از سبزیجات خشک یا معطر برای خوش عطر و طعم نمودن غذاهای خود استفاده کنید. طبیعی است که عواملی همچون در دسترس بودن، راحتی و موقعیت مناسب، سلیقه و ذائقه شخصی و غیره نیز بر میزان مصرف سبزیجات خشک و معطر در رژیم غذایی شما تاثیر خواهد داشت و با انتخاب چنین تنوع گسترده ای، ترکیب میوه و سبزیجات در این رژیم هرگز کار آسانی نخواهد بود.

خرید سبزیجات خشک انعکاس

اگر با مطالعه این مطلب قصد خرید و استفاده از انواع سبزی خشک و تازه را پیدا کرده اید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی انعکاس، با انواع سبزیجات خشک انعکاس و خواص و ویژگی های هریک از آن ها آشنا شوید. سپس محصول موردنظر خود را با توجه به میزان مصرف در رژیم غذایی خود و با مقایسه و بررسی از میان گزینه های مختلف، انتخاب و سفارش خرید آن را ثبت کنید. پس از ثبت سفارش، محصول مورد نظر شما برایتان ارسال و در اولین فرصت، درب منزل به شما تحویل داده خواهد شد. پس همین حالا انواع سبزی خشک دلخواهتان را سفارش دهید و از تجربه خرید اینترنتی مواد غذایی موردنیازتان لذت ببرید! انواع سبزی خشک هر چیزی که نیاز داشته باشید در انعکاس میابید. بدون اینکه از خانه خود خارج شوید. برای اطلاع بیشتر روی لینک خرید سبزی خشک بزنید.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *